CastingGirls > Fitness > Best workout for burning
1

Cześć wszystkim! Dziś przychodzę do Was z odpowiedzią na często zadawane przez wszystkich pytanie: jak ćwiczyć, aby schudnąć? Prawda jest taka, że ćwiczenia to tylko połowa sukcesu, bo jak każdy kto choć trochę zagłębił się w temat wie, że dieta odgrywa tu pierwszą rolę. Jednak co jest najlepszą opcją, aby wspomóc ujemny bilans kaloryczny?

INTERWAŁY

Zapewne 45 minut dziennie na rowerku lub bieżni jest pierwszą myślą, która pojawia się w głowie. Ja aktualnie staram się zredukować tkankę tłuszczową i taki trening typu cardio występuje u mnie rzadko na rzecz treningów interwałowych. Czym one w takim razie są?

 Jest to typ ćwiczeń, zwanym również HIIT, który możemy zrealizować niemal na każdej maszynie (bieżnia, steper…), ale tak jak w moim przypadku możemy wykonywać go nawet na wolnych ciężarach.

NA CZYM POLEGA?

 Ten typ ćwiczeń charakteryzuje się zmianą intensywności z niskiej na najwyższą jaką jesteśmy w stanie wykonać. 20-30 minut w zupełności wystarczy, aby nakręcić nasz metabolizm na najbliższe godziny. To wtedy pobór tlenu jest największy i właśnie po treningu dochodzi do spalania tkanki tłuszczowej, w przeciwieństwie do treningu cardio. W tym wypadku 20 minut intensywnej pracy będzie bardziej efektywne, niż nawet godzina umiarkowanej na rowerku.

PRZYKŁAD

Za przykład może posłużyć bieżnia, którą znajdziemy praktycznie na każdej siłowni. Truchtamy przez minutę, a przez następne 15-25 sekund biegniemy z prędkością dla nas maksymalną, po czym znów powracamy do truchtu. Wykonujemy przynajmniej kilka takich sekwencji. Stosunek czasu oczywiście będzie się różnił w zależności od osoby. Aktualnie treningi interwałowe wykonuję 3-4 razy w tygodniu, ćwicząc również siłowo – jak już mogę po sobie wywnioskować – trening siłowy, a po nim uzupełniający w postaci wspomnianych interwałów lub ewentualnie cardio daje najlepsze rezultaty jeśli chcemy schudnąć! :)

A może macie inne skuteczne sposoby? Podzielcie się nimi!

loreal